wtorek, 1 lipca 2014

Zrób własne etui na czytnik z podparciem. Martyna Ci w tym pomoże :)


Kto ma chrapkę na oryginalne etui, z możliwością podparcia Kindla, umożliwiające wygodne czytanie?!

Teraz możecie wykonać je całkowicie samodzielnie! No może z małą pomocą instrukcji Martyny z bloga MartynaWymyśla.

Chętnych zapraszamy do spędzenia z Martyną i swoją maszyną ok. 2 h.


Czego będziemy potrzebować?
  • Dwóch różnych tkanin. 
  • Gumki „majtkowej” - pół metra wystarczy. 
  • Membrany dachowej, jak najgrubszej. Można ją kupić w marketach i hurtowniach budowlanych. Ja użyłam o gramaturze 140g/m2. Można ją kupić w Castoramie. Cena to ok. 7 zł/mb.
  • Ociepliny. Dostępna jest w sklepach z tkaninami. 
  • Zapięcia magnetycznego. Do kupienia w sklepach z akcesoriami do szycia, czy kaletniczymi. Ja zamówiłam w sklepie internetowym.
Poza tym przydadzą się dobre chęci, odrobina wytrwałości, maszyna i akcesoria do szycia.

Gotowi?! To co zaczynamy?!


Wykrój 

Na początku szykujemy wewnętrzną stronę etui. Potrzebne będzie 6 kawałków materiału, zgodnie ze schematem na rysunku.

A – 175 x 150 mm
B – 190 x 150 mm
C – 85 x 150 mm
D – 75 x 110 mm
E,F – 35 x 150 mm

Mocowanie czytnika 

Do fragmentu “B” przyszywamy gumkę, która będzie trzymać Kindla. Nie naprężamy jej, ale też nie zostawiamy luzu. Ja poprzyszywałam je 4,5 cm od każdej z krawędzi.



Zszycie kawałków i wypełnienie

Następnie zszywamy ze sobą części A, E, B, F, C, zgodnie z rysunkiem pokazanym w pierwszym kroku (kawałek tkaniny D na razie pomijamy).

Teraz przygotujemy sobie materiał na zewnętrzną część etui i wypełnienie.
Żeby zaoszczędzić czas nie obliczamy już długości kawałka tkaniny G. Po prostu przykładamy uszytą część wewnętrzną pokrowca (A+ E + B + F + C) i wycinamy fragment takiej samej długości i szerokości.
Część na zapięcie – H, będzie identyczna jak D.
Wewnątrz etui będzie membrana dachowa (ja użyłam podwójnej warstwy) oraz ocieplina. Je również wystarczy przyciąć na identyczne kawałki G i H.

Zapięcie 

Przygotowanie zapięcia wymaga zszycia ze sobą elementów H i D. W środek dodajemy ocieplinę i pojedynczą warstwę membrany. Ja zrobiłam zakończenie na półokrągło, ale to zależy tylko od Was.
Zapięcie magnetyczne mocujemy zgodnie z instrukcją producenta.




Zszycie całości

Następnie przygotowujemy część wewnętrzną i zewnętrzną do zszycia w całość.
Warstwy jakie powinniśmy kolejno ułożyć na stole to: membrana x 2, tkanina zewnętrzna, część wewnętrzna i ocieplina. Nie możemy również zapomnieć o naszym zapięciu (układamy je zaokrągleniem do wewnątrz).

Zszywamy całość zgodnie z rysunkiem.
Linia przerywana oznacza szew. Przy zapięciu wykonałam dodatkowo jeszcze jeden, gdyż obszar ten wydawał mi się szczególnie „narażony” na szarpanie, ciągnięcie i takie tam ;). Luka została zostawiona celowo by wywinąć pokrowiec „na prawą stronę”. Jednak przed tą czynnością proszę ściąć rogi pod kątem około 45 stopni (różowe strzałki), żeby materiał wewnątrz lepiej się układał.

Wywinięcie całości

Po wywinięciu całości zostało nam uzupełnić drugą część magnesowego zapięcia i brakujący fragment szwu.
Chcemy, żeby był jak najmniej widoczny. Dlatego tkaniny zaginamy i zaprasowujemy tak, jak chcemy żeby się układały, następnie zszywamy „grzbiety” tak by fragmenty nici na zewnątrz etui były jak najmniejsze.
Na zdjęciu nie przeciągam nici do końca, żeby można było dokładnie zobaczyć rodzaj szwu, jednak po mocniejszym zaciągnięciu szew staje się prawie całkowicie niezauważalny.

Gotowe etui

A tak prezentuje się skończone etui.




Gumki mocno trzymają czytnik i nie pozwalają mu wypaść.


Zamykanie etui można wykorzystać jako podpórkę czytnika, wystarczy tylko zgiąć ją w drugą stronę i zapiąć zapięcie. 


Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni ze swoich etui. Życzę kreatywnie spędzonego czasu :)

O autorce

Martyna - autorka bloga o szyciu, wykonaniu ozdób do domu, rękodziele, handmade i trochę o swoim gniazdku, czyli o tym co Martyna Wymyśla. Martynę mieliście okazję poznać już wcześniej, przygotowała dla Was już innego rodzaju etui, pamiętacie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz